Facem sau nu sport în sarcină?

Sarcina este o perioadă atât de frumoasă și plină de schimbări. Dacă în primul trimestru este posibil să te simți mereu obosită și fără vlagă, în ultimul trimestru simți cum kilogramele în plus apasă pe coloană și genunchi. Oare sportul ne ajută sau ne dăunează?

Răspunsul specialiștilor este unul unanim: sportul este benefic în sarcină.

Sportul ne ajută să ne menținem în formă, dar ne și păstrează moralul ridicat. Sportul practicat în timpul sarcinii este benefic: ne dă o stare de bine, îmbunătățește somnul și reduce durerile și disconfortul care apar în sarcină. De asemenea, previne diabetul gestațional și ar putea să prevină și apariția preeclampsiei. În plus, rezistența la efort și un tonus muscular bun ne vor pregăti pentru travaliu și pentru refacerea după naștere. Un lucru foarte important de care trebuie să ținem însă cont este că intensitatea și tipul exercițiilor se agreează cu medicul, pentru fiecare caz în parte. Sunt femei care aleargă până înainte să nască sau care fac exerciții cu greutăți, însă asta nu înseamnă că este bine pentru oricine. Doar medicul ne poate sfătui cum este mai bine pentru noi și pentru bebelușul nostru.

Să facem mișcare cât de des putem nu are cum să ne afecteze. Pentru mine, activitatea preferată încă de la începutul sarcinii a fost plimbarea. Avantajul este că te relaxează și că te poți opri oricând. Este musai să ne ascultăm corpul. Sunt zile în care suntem pline de energie și zile în care abia pășim.

În cazul meu, medicul m-a sfătuit să renunț la cardio pe perioada sarcinii, dar să practic cât mai des posibil activități ușoare. Menționez că înainte de sarcină mergeam zilnic dimineața la clase de Grit sau TRX, iar pe seară mergeam la cycling sau la alergare în parc. Nu a fost ușor să mă opresc brusc, dar prioritățile s-au schimbat. Acum abia aștept să fac sport cu jucăușa după ce se va naște și vom trece de perioada de acomodare. Ne-am echipat deja cu un cârucior sport și prevăd ca vom parcurge împreună mulți kilometri în alergare.

Nu avem niciun motiv să nu rămânem active și optimiste! Vă doresc multă poftă de sport și sarcină ușoară!

Mai jos, evoluția mea pe perioada sarcinii, până în prezent.

Trimestrul 1 de sarcină
Trimestrul 2 de sarcină
Trimestrul 3 de sarcină

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *