A better me story. Episodul #2: Dragoș Burea

Pe Dragoș l-am cunoscut la antrenamentele de indoor cycling din cadrul WorldClass. Clasele lui intense m-au pus în dificultate la început, dar m-au și ambiționat să progresez. Atmosfera din timpul claselor creată de muzica aleasă, de ordinea exercițiilor și de energia pozitivă pe care Dragoș o transmite de fiecare dată, te determină să revii.

Better Me: Cum ai descoperit pasiunea pentru cycling? De cât timp ești antrenor?

Dragoș Burea: Cycling-ul l-am descoperit datorită soției mele prin 2007. Mergem la sală, dar mă antrenam în sală la aparate sau îmi făceam eu anumite circuite. Deși prima dragoste a fost fotbalul, cyclingul mi s-a infiltrat rapid și definitiv în sânge. Antrenor de cycling sunt din 2015.

BM: Cum anume ar trebui să mă pregătesc înainte de o oră de cycling și ce anume ar trebui să iau cu mine în timpul antrenamentului?

DB: Consider că în orice domeniu, fie el sport, job, etc. este foate important să fii pregătit mental pentru clasa respectivă, de challenge-ul respectiv, și concentrat. În momentul când ești concentrat și pregătit mental pentru clasa respectivă, tu ca participant, vei fi pregătit atât psihic cât și fizic de clasă, nu contează cât de solicitantă va fi, tu vei încerca să-ți mărești granițele limitei tale de efort fizic și te vei autodepăși.
În timpul antrenamentul ai nevoie de un prosop, o sticlă de apă și foarte important, buna dispoziție (eu am o vorbă în timpul clasei „Nu uitați să zâmbiți”).

BM: La ce tip de antrenament de cycling ar trebui să merg, dacă sunt începător?

DB: O clasă foarte bună pentru începători este Low End Endurance (LEE) sau Fat Burn, dar din păcate aceasta a fost scoasă din programul sălilor. Este o clasă foarte bună pentru începători deoarece nivelul de efort este undeva între 65-75% din nivelul tău maximal al bătăilor inimii (Heart Rate) și îți îmbunătățeste sistemul cardiovascular.
Eu aș recomanda ca începătorii să meargă la o clasă de tip Fartlek. Fiind o clasă variată, treci prin toate tehnicile de pedalare, iar nivelul de efort este între 65-85% (HR).

BM: Deja ți-ai creat un grup de pasionați de sport care vin la clasele tale pentru atmosfera pe care o creezi. Mai predai și alt tip de antrenament, pe lângă indoor cycling?

DB: Nu, nu mai predau altfel de clase, dar mi-ar plăcea să predau TRX, Body Pump și Bag Boxing.

BM: Care este cea mai mare realizare a ta?

DB: Cea mai mare realizare a mea este în primul rând Familia, pentru că fără ea nu aș fi unde sunt acum, și în al doilea rând, relațiile pe care le legi cu participanții la clase.

Vă invit la orele lui Dragoș! Nu veți regreta. Veți pleca acasă plini de energie și dornici să faceți rezervare pentru următoarea clasă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *