Oare cât ar trebui să mă îngraș în sarcină?

Enhance yourself

De creșterea în greutate în timpul sarcinii depinde dezvoltarea armonioasă a bebelușului. Însă care sunt limitele la care ar trebui să ne raportăm?

Ești însărcinată, deci trebuie să mănânci pentru doi. Nu cred că îți este necunoscut acest conceput, de altfel unul eronat. Creșterea în greutate în tipul sarcinii este inevitabilă. Însă poate fi controlată printr-o alimentație sănătoasă și un stil de viață activ, astfel încât după naștere să nu rămâi cu un bagaj de kilograme pe care să le cari după tine, doar că ai profitat de starea de graviditate în cele 40 de săptămâni. Multe femei nu țin cont de numărul de kilograme, considerând că dacă sunt însărcinate acesta nu contează. Medicii contrazic însă această afirmație și ne sfătuiesc să fim atente la greutatea pe care o dobândim în sarcină. Prea puține kilograme însemană o dezvoltare precară a fătului, iar prea multe înseamnă un înveliș de grăsime pe organe și pe vasele de sânge, lasând la o parte mobilitatea și aspectul.

În privința numărului de kilograme nu există un răspuns universal valabil. Există însă o marjă de care ar trebui să ții cont în funcție de indicele de masă corporală pe care l-ai avut înainte de sarcină.

Greutatea înainte de sarcină Creșterea în greutate recomandată
Subponderală (IMC < 18.5) 13-18 kg
Greutate normală (IMC 18.5-24.9) 11-16 kg
Supraponderală (IMC 25-29.9) 7-11 kg
Obezitate (IMC >/= 30) 5-9 kg

Formula folosită pentru IMC este: greutatea (kg)/înălțime (m)2. De exemplu: o femeie cu greutatea de 54 kg și 1,60 m, va avea un IMC de 54/(1,60 x 1,60) = 21,1 – rezultă o greutate normală.

Discută cu medicul tău despre greutatea considerată sănătoasă pe parioada sarcinii. Te va sfătui cum este mai bine pentru tine, atfel încât să naști un copil sănătos, iar după sarcină să revii rapid la greutatea inițială.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *